Pengenalan

Checklist menunggang motosikal

Kalau korang baru pertama kali nak cuba menunggang mototsikal kuasa tinggi (lebih 250cc), korang baca checklist menunggang motosikal ni dulu. Kalau korang dah faham semua dalam checklist ni, maknanya korang dah bersedia untuk menunggang buat kali pertama.

(more…)

Jenis-jenis motosikal yang anda perlu tahu

Pertama-tama sekali kalau kita nak kenal @ belajar pasal motosikal ni, kita kenalah kenal jenis-jenis motosikal tu dulu, ye tak? Tak kenal maka tak cinta. Dah kenal, jatuh cinta barulah semangat nak beli motosikal tu datang (walaupun harganya mahal yang amat). (more…)

Pengenalan kepada motosikal

Pengenalan kepada motosikal adalah lebih kepada untuk memperkenalkan motosikal kuasa tinggi kepada sesiapa yang masih belum arif dengan motosikal jenis ni. Sebenarnya sedikit sahaja perbezaan secara fizikal antara motosikal klac dan motosikal kapcai (moped) macam Honda EX5 tu. (more…)

Pengenalan

Cubaan pertama aku untuk mewujudkan blog khas yang bercerita mengenai motosikal khususnya motosikal kuasa tinggi. Fokus aku lebih kepada pengenalan, pengendalian, senggaraan, keselamatan dan lain-lain perkara yang melibatkan motosikal kuasa tinggi. Aku tengok tak banyak blog di Malaysia yang bercerita mengenai motosikal kuasa tinggi. Kebanyakkannya lebih kepada berita mengenai motosikal atau kisah ride dan TTS. Jadi, aku harap aku dapat wujudkan satu blog untuk bercerita pasal motosikal dari sudut pandangan aku…seorang newbie. (more…)